لیمو

آشپزی و فشن

لیمو

آشپزی و فشن

طعم اسپرسو

اسپرسو یکی از محبوب ترین نوشیدنی های قهوه است، اما اسپرسو چیست؟ اسپرسو شکل غلیظی از قهوه است که از فشار بالا استفاده می کند تا آب داغ را وارد قهوه ریز آسیاب کند. فرآیند دم کردن طعم قهوه در اسپرسو را بیان می کند و منجر به نوشیدنی کافئین دار می شود که غنی تر و پررنگ تر از قهوه معمولی است.

روش دم کردن تنها تفاوت واقعی اسپرسو از قهوه معمولی است. دانه های اسپرسو و دانه های قهوه یکی هستند که به تنهایی برای بسیاری از افراد تعجب آور است.

من می خواستم اصول اولیه نوشیدنی قهوه معروف ایتالیایی را توضیح دهم و دقیقاً در این راهنما توضیح دهم که اسپرسو چیست. پنج حقیقت اصلی اسپرسو برای یادگیری وجود دارد: منشاء، طعم، دم کردن، آسیاب کردن و برشته کردن. من همچنین 11 نوشیدنی اسپرسو گنجانده ام: چهار شات اسپرسو مستقیم و هفت نوشیدنی مخلوط.

برای اطلاع از جزئیات اسپرسو و دفعه بعد که یک لاته سفارش دادید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  

اسپرسو چیست؟

اسپرسو (تلفظ es-PRESS-so) شکل غلیظ و غلیظ قهوه با طعمی پررنگ است. اسپرسو منحصر به فرد است زیرا دستگاه های اسپرسوساز از 9 بار فشار برای فشار دادن آب داغ به دانه های ریز آسیاب شده استفاده می کنند. فرآیند دم کردن قهوه به سرعت استخراج می شود و چگالی بالایی از روغن های محلول در شات های اسپرسو باقی می ماند. روغن‌ها حس غلیظی در دهان ایجاد می‌کنند و طعم قهوه «بیان‌شده» را ایجاد می‌کنند.

اسپرسو در اوایل دهه 1900 در ایتالیا تولید شد، جایی که بسیار محبوب است. اگر در ایتالیا یک "کافه" سفارش دهید، احتمالاً یک شات اسپرسو دریافت خواهید کرد. اسپرسو در ابتدا به این دلیل محبوب شد که دم کردن آن فقط 30 ثانیه طول کشید، کسری از زمان قهوه دم شده معمولی. کارگران اسپرسو را ترجیح می دادند زیرا در زمان های استراحت سفارش و نوشیدن آن سریعتر بود!

اسپرسو در مقابل قهوه: تفاوت اصلی (و واقعاً تنها) بین قهوه اسپرسو و قهوه معمولی روش دم کردن است. دستگاه‌های اسپرسوساز از فشار بالا برای عبور آب از تفاله‌های قهوه استفاده می‌کنند، در حالی که دستگاه‌های معمولی دم‌آوری قهوه از نیروی جاذبه استفاده می‌کنند. اسپرسو از همان دانه های قهوه دیگر استفاده می کند، اگرچه دانه های اسپرسو ریز آسیاب شده و معمولاً تیره برشته می شوند.

قهوه اسپرسو

طعم اسپرسو

قهوه اسپرسو طعم پررنگی دارد (جناسی قالب بندی در نظر گرفته شده!). نسبت بالای قهوه به آب به این معنی است که طعم قهوه در یک اسپرسو بیشتر بیان می شود. در واقع، "اسپرسو" در ایتالیایی به معنای "بیان" است! عطر، شیرینی، برشته، اسیدیته و نت‌های طعمی بی‌نظیر در اسپرسو وجود دارد.

دستگاه‌های اسپرسوساز از فیلتر کاغذی استفاده نمی‌کنند که اجازه می‌دهد تمام روغن‌های پر طعم به فنجان برسند. روغن ها سنگین هستند و دور دهان می چرخند و درنگ می کنند. این اجزا بدنه ای ضخیم به اسپرسو می دهند.

اسپرسو به دلیل زمان دم کردن سریع، طعم تلخ کمی دارد. طعم‌های تلخ از ترکیبات سنگین قهوه می‌آیند که استخراج آن‌ها طولانی‌ترین زمان را می‌برد. زمان دم کردن سریع اسپرسو 30 ثانیه، هیچ زمانی برای استخراج ترکیبات سنگین در شات اسپرسو باقی نمی گذارد (بسیار متفاوت از چهار دقیقه معمولی قهوه دم شده معمولی). این به مشخصات طعم خوب اسپرسو می افزاید.

منبع : سایت لیمو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد